På denne bloggen kan dere følge med på Vidar og Lene sin reise i Latin, og Sør-Amerika! Vi skal være på tur fra 18.januar til 15.august.
Vi kommer til å oppdatere med bilder, reisenotat og anna:)

søndag 23. mai 2010

Hei igjen og takk for sist!

Vi hadde noen regnfulle dager i Puerto Viejo de Talamanca pa den karibiske siden av Costa Rica, men vi fikk likevel dratt paa canopy tour i jungelen(inkludert Tarzansving, hvor Lene fikk en ekstra sving!), feiret 3 aarsdag med god mat og vin, kjopte dobbel sportshengekoye og slappet av i reagge inspirerte omgivelser!

Fra regnfulle Puerto Viejo tok vi turen tilbake mot stillehavssiden og rette sagt Montezuma hvor solen skinte igjen:) En nydelig liten plass, med mange strender, jungel, fossefall og masse sjarm:) Vi feiret 17.mai der med flagg, is og kos!
18.mai tilbrakte vi ogsaa i Montezuma, men paa hesteryggen. Vi red paa strender, inn i jungelen, nye strender og til slutt en folketom vakker strand noen kilometer unna sentrum:) Vidar fikk gnagesaar paa rompa, men klarte seg godt paa Caramello!(Vidars hest) Lene hadde det knall moro paa hesteryggen igjen, og fikk til og med gallopere paa den lengste stranda... Var en herlig tur, til tross for litt solbrenthet og stole/gangsperr i ryggen dagen derpaa:)
Vi bodde paa Luna Llena, et nydelig hostel inne i jungelen med apekatter rett utenfor vinduet og iguanar paa taket.... Plass med skikkelig stemning!

Turen gikk videre med shuttle til Samara, en ny strand. Her motte vi Ane og Katja som vi studerte med i Leon.. Vi feiret bursdagen til Katja med god middag, gode skillingsboller og vin i en topp leilighet for 4 med alt av utstyr(til og med aircon) for kvelden! Det skal nevnes at denne kvelden regnet det som det aldri har gjort her for!

I lopet av tiden i Samara fant vi ut av vi skulle reise litt sammen med Ane! Vi planla en tur tilbake til Montezuma og dra til Monteverde, vulkan og mer:) Naa er vi altsaa tilbake i Montezuma og Luna Llena etter en badstuvarm busstur fra Samara, og hvor vi for ovrig i gaar laget tidenes omelett! Vi tok ogsaa turen til Montezuma Waterfall, mye vann er stikkordet.. Paa grunn av regnvaeret som hadde vaert kvelden for maatte vi manovre oss gjennom stein, gjorme, stryk og mye vann. I lopet av turen mistet Lene skoen sin, og klaer ble vaate. Men det var en spennende opplevelse og fossefallet var litt stort og litt fint:) Mye regnevaer gjorde det ellers vakre fossefallet litt brunt, men moro var det! Et lite eventyr..

Dagen i dag har gatt med til avslapning og besok i en sommerfuglhage. Der fikk vi lukte paa planter som luktet sitron,lakris og koriander samt sett nydelige sommerfugler i alle slags farger!
(Bilder fra de siste dagene kommer snart).....

I morgen farer vi videre i buss til Monteverde! Hva som venter oss der faar dere vite i neste episode av vidar og lene paa tur!

1. "Sportshengekøya"? Om dar ikkje e nåe feil me d ordet? :)

Hørres fortsatt ud så dokke he d flott. He våre nydelie temperatura her heima au nå itte 17. mai. He blitt skikkeli solbrent faktisk!

God tur vidare!

2. Jo, men hvis du e på tur i skogen å trenge någe å slappa av i... kanskje friluftshengekøye e et bedre ord?

3. Hei
    Det ser fantastisk ut både på bildene og det dere skriver. Vi har vært en tur oppe i Vannareid i Troms i pinsen i konfirmasjon. Det var sol dagen før vi kom og når vi reiste, så det ble ikke noen midnattssol på oss, men det var jo lyst hele natta.Telen hadde ikke enda sluppet etter en frostvinter, så vi var uten vann i huset der vi lå. Noen av oss fikk også spysyken underveis. Nå ser vi fram til noen fine sommerdager her i Sokndal.
    God tur videre. Hilsen mamma og pappa på Haua.

4. Mamma Gunn Wenche28. mai 2010 kl. 12:38

Hei igjen! Takk,for koselig prat på skype onsdag,ja nå er det bare noen dager til dere drar til Peru. Det blir jo kjempespennende. Dere opplever utrolig mye gøy. Kjempefine bilder.. ser gøy ut å ri på stranda.Her er det kaldt,blir litt bedre til uken.Har hatt besøk av Ronny,skulle hilse til dere.Han har vært inne på bloggen å tittet,synes det ser spennende ut. Vær forsiktig når dere drar videre. Glad i dere. klem mamma og pappa

5. Storebror og Stine31. mai 2010 kl. 05:42

Hei Lene og Vidar

Ser dere virkelig koser dere på tur. Her er det jobb og mer jobb.

Masse fine bilder dere legger ut dere jobber virkelig med denne bliggen hehe, hygglig følge med gla i dere

Vi må snakkes på skye en dag